#1 2024-03-16 18:42:42

Shaman2
Учасник
Зареєстрований: 2024-01-14
Повідомлень: 49

І знову вольтметр

В процесі використання свого маленького виробу (до речі дякую всім хто мені відповідав на питання) виникло два питання. І нажаль по іншому їх не вирішити, на всяк випадок уточню:

1) передивився декілька схем, але так і не зрозумів як правильно виміряти напругу бортмережі авто. Чи досить 2 резистори чи додавати стабілітрон? Задача відслітковувати тільки чи запущений двигун чи ні

2) кнопка аварійки в авто, там 11в за замовчуванням і мінус при нажиманні. Щоб відсліткувати її натискання досить діода (анодом на ардуіну) з ноги ардуіно на кнопку чи як правильно?

Остання редакція Shaman2 (2024-03-16 18:44:23)

Неактивний

#2 2024-03-16 20:21:16

Shaman2
Учасник
Зареєстрований: 2024-01-14
Повідомлень: 49

Re: І знову вольтметр

По першому питанню наприклад якщо я возьму резистори 24кОм та 4,3кОм я від 15в отримаю на вході А0 меньше 2в. Чи потрібно додатково ставити з А0 на землю стабілітрон 4,7?

Неактивний

#3 2024-03-16 21:07:40

Васятко
Гість

Re: І знову вольтметр

Shaman2 пише:

Чи потрібно додатково ставити з А0 на землю стабілітрон 4,7?

А в чому проблема? Коштує копійки. Якщо й поставите - зайвим не буде, краще перестрахуватися

#4 2024-03-16 21:08:34

Shaman2
Учасник
Зареєстрований: 2024-01-14
Повідомлень: 49

Re: І знову вольтметр

Васятко пише:
Shaman2 пише:

Чи потрібно додатково ставити з А0 на землю стабілітрон 4,7?

А в чому проблема? Коштує копійки. Якщо й поставите - зайвим не буде, краще перестрахуватися

4,7в чи 5,1в ?

Неактивний

#5 2024-03-17 01:45:30

dimich
Учасник
Зареєстрований: 2023-12-01
Повідомлень: 130

Re: І знову вольтметр

Shaman2 пише:

По першому питанню наприклад якщо я возьму резистори 24кОм та 4,3кОм я від 15в отримаю на вході А0 меньше 2в. Чи потрібно додатково ставити з А0 на землю стабілітрон 4,7?

Куди подаватиметься напруга з дільника? На I/O пін мікроконтроллера? Там має бути захисний діод, і спонтанні слаботочні імпульси вище напруги живлення гаситимуться цим діодом. А при такому дільнику, щоб перевищити 5В, на вході потрібно 33 вольта. При такій напрузі в мережі, думаю, виникнуть проблеми серйозніше ніж згорівший мікроконтролер.

Shaman2 пише:

передивився декілька схем, але так і не зрозумів як правильно виміряти напругу бортмережі авто. Чи досить 2 резистори чи додавати стабілітрон? Задача відслітковувати тільки чи запущений двигун чи ні

В чому конкретно задача? Визначати наявність будь-якої напруги 11-15В чи вимірювати значення цієї напруги? Або визначати, чи перевищує напруга певний поріг? Навіть при вимкненому двигуні, але свіжозарядженому акумуляторі в мережі може бути всі 14.4В, а при працюючому двигуні, але увімкнених споживачах, може бути менше 13В.

Неактивний

#6 2024-03-20 04:18:08

Shaman2
Учасник
Зареєстрований: 2024-01-14
Повідомлень: 49

Re: І знову вольтметр

dimich пише:
Shaman2 пише:

передивився декілька схем, але так і не зрозумів як правильно виміряти напругу бортмережі авто. Чи досить 2 резистори чи додавати стабілітрон? Задача відслітковувати тільки чи запущений двигун чи ні

В чому конкретно задача? Визначати наявність будь-якої напруги 11-15В чи вимірювати значення цієї напруги? Або визначати, чи перевищує напруга певний поріг? Навіть при вимкненому двигуні, але свіжозарядженому акумуляторі в мережі може бути всі 14.4В, а при працюючому двигуні, але увімкнених споживачах, може бути менше 13В.

Йде обробка сигналів з кан-шини, потрібно корректно завершити запрограмовані процедури у разі вимикання двигуна. Так як коли вимкнули двигун деякі сигнали з шини авто пропадають один з вариантів завершити роботу по зменьшенню напруги.

Неактивний

#7 2024-03-20 04:50:52

Shaman2
Учасник
Зареєстрований: 2024-01-14
Повідомлень: 49

Re: І знову вольтметр

Ще обдумую такий вариант:

   ... signal++ ...  //прийом сигналів з шини

  if (millis()-time_signal>=3000) {
    if ((signal==0) && Status) {   //за 3 секунди нових сигналів не поступало
        StopWork(); //завершуємо запис
    }  
    signal = 0;
    time_signal = millis();
  }

але ще не тестував

Неактивний

#8 2024-03-20 08:41:29

dimich
Учасник
Зареєстрований: 2023-12-01
Повідомлень: 130

Re: І знову вольтметр

Shaman2 пише:

Йде обробка сигналів з кан-шини, потрібно корректно завершити запрограмовані процедури у разі вимикання двигуна.

Цікаво. А нема якихось більш-менш стандартизованих індикаторів роботи двигуна? Наприклад від датчика положення колінвала? Той же OBD-II зчитує оберти, можливо з тієї ж самої CAN. Я не спеціаліст в автоелектроніці, просто розмірковую.
Або "хардварний" сигнал, напруга з генератора чи щось подібне.

Shaman2 пише:

Ще обдумую такий вариант

Здається, такий метод буде більш надійним, аніж вимір напруги в мережі.

Неактивний

#9 2024-03-20 12:15:01

Shaman2
Учасник
Зареєстрований: 2024-01-14
Повідомлень: 49

Re: І знову вольтметр

dimich пише:
Shaman2 пише:

Йде обробка сигналів з кан-шини, потрібно корректно завершити запрограмовані процедури у разі вимикання двигуна.

Цікаво. А нема якихось більш-менш стандартизованих індикаторів роботи двигуна? Наприклад від датчика положення колінвала? Той же OBD-II зчитує оберти, можливо з тієї ж самої CAN. Я не спеціаліст в автоелектроніці, просто розмірковую.
Або "хардварний" сигнал, напруга з генератора чи щось подібне.

Так кан ж не документований, етакий реверс-інженерінг smile Хочу зробити одну приблуду, взявши сигнали з кан. Але ж документації по кан сигналам немає, тому їх потрібно вичислити самому. Поки що в якості теста і щоб розібратись зробив нажимання кнопки аварійки на 1сек при ввімкненні задньої передачі і все працює пока заведено авто, виключили передачу ардуіна нажала на кнопку ще раз на 1сек. Але коли ми припаркувались і не виключили задню передачу, а зразу виключили запалення статус передачі зник, нажати кнопку щоб виключити аварійку немає кому smile І мігає авто пока сам не виключиш, от такий косяк. Зараз додав в прикурувач вольтметр щоб подивитись що там по напрузі.

звісно можно протягнути провід але ж Ви самі написали що напруга наприклаж штука не надійна, тому просто цікаво розібратись самому як правильно

Остання редакція Shaman2 (2024-03-20 12:17:17)

Неактивний

#10 2024-03-20 12:28:00

dimich
Учасник
Зареєстрований: 2023-12-01
Повідомлень: 130

Re: І знову вольтметр

Shaman2 пише:

Але коли ми припаркувались і не виключили задню передачу, а зразу виключили запалення статус передачі зник, нажати кнопку щоб виключити аварійку немає кому

Хм, для вимкнення запалення ключ повертається з положення ON в положення ACC. Можна знімати напругу з лінії, яка підключена тільки в положенні ON, але не в ACC.

Неактивний

#11 2024-03-20 18:07:02

Shaman2
Учасник
Зареєстрований: 2024-01-14
Повідомлень: 49

Re: І знову вольтметр

dimich пише:
Shaman2 пише:

Але коли ми припаркувались і не виключили задню передачу, а зразу виключили запалення статус передачі зник, нажати кнопку щоб виключити аварійку немає кому

Хм, для вимкнення запалення ключ повертається з положення ON в положення ACC. Можна знімати напругу з лінії, яка підключена тільки в положенні ON, але не в ACC.

Просто цікаво це зробити не тягнучи додаткових проводів і без розборки салону

Неактивний

Швидке повідомлення

Введіть повідомлення і натисніть Надіслати

Підвал форуму