#1 2023-11-05 21:17:35

Leones
Учасник
Зареєстрований: 2023-11-05
Повідомлень: 3

Потрібна допомога в створенні пристрою для вимірювання пального

Постало питання з розумінням кількості пального в бакові на вантажівці.
Проблема загальна, так, як штатні засоби не дають точної інформації.
Встановлення автоматизованих систем не дає можливості водієві бачити кількість пального.

Тому хочу зробити приблуду для вимірювання пального.
Принцип наступний:
В бак монтується ємнісний датчик з вихідним сигналом 0-5 вольт в залежності від занурення в рідину.
Зчитуємо сигнал в вольтах, переводимо в літри. Математика не складна.
Також потрібно реалізувати схему тарування (калібровку)

Дисплей для відібрання може бути різний.
Просто циферблат на 4 цифри.
Або міні дисплей на якому виводитиметься інформація.

Тарування можно виконувати з дисплея, якщо буде використовуватись, або підключенням на час проведення тарування зовнішніх пристроїв, ноут, планшет, телефон.

Це наразі ідея, яка має корегуватись в реалізації проекта з розробником.

Бажаючим взятись за реалізацію пропоную писати мені у вайбер 066 206 76 86

Неактивний

#2 2023-11-06 12:17:14

renoshnik
Учасник
Зареєстрований: 2017-04-03
Повідомлень: 1,025

Re: Потрібна допомога в створенні пристрою для вимірювання пального

" В бак монтується ємнісний датчик ... " а чем штатный (поплавковый) датчик не устраивает ?

Остання редакція renoshnik (2023-11-06 12:17:55)

Неактивний

#3 2023-11-06 21:51:36

Leones
Учасник
Зареєстрований: 2023-11-05
Повідомлень: 3

Re: Потрібна допомога в створенні пристрою для вимірювання пального

Не влаштовує тому що це фура.
Великий об'єм баків. На переважній більшості не адекватно працює поплавковий датчик.
Візуально ти не побачиш різницю в 50 літрів.
Не має можливості вирахувати витрату пального на рейс чи на відрізок маршруту, так як 50 літрів а то і більше не помітиш,  а штатні бортові завжди брешуть.

Концепцію я уже склав)))
1. Ставимо ємнісний датчик в бак. Він на виході має сигнал 0-5 вольт в залежності від занурення в рідину.
2. На ардуіно знімаємо показники вольтажу, переводячи в літри з виводом на жк дисплей.
3. Знімаємо показники 20 раз на секунду, вираховуємо середнє значення, щоб прибрати похибку коливання палива в баку.
4. Калібровку робимо за допомогою телефона на андроїді. Залили 50 літрів, передали показник на телефон і так ще 5-6 разів. Потім програмно вираховуємо кількість літрів на кожні 0,01 вольта (ще не розібрався чи реально знімати показники кожні 0,005 вольта)
5. Заливаємо скетч з даними калібровки в ардуіно і уже користуємось результатом.

Було б круто, яко хтось підкаже які плати краще використати.
На датчику є блютуз. Але як зв'язати ардуіно з датчиком по блютуз ще не маю уявлення.

Неактивний

#4 2023-11-07 09:19:51

vvr
Учасник
Зареєстрований: 2015-04-12
Повідомлень: 878

Re: Потрібна допомога в створенні пристрою для вимірювання пального

А ссилка на датчик є ?

Неактивний

#5 2023-11-07 21:21:19

renoshnik
Учасник
Зареєстрований: 2017-04-03
Повідомлень: 1,025

Re: Потрібна допомога в створенні пристрою для вимірювання пального

Leones пише:

Не влаштовує тому що це фура.
Великий об'єм баків. На переважній більшості не адекватно працює поплавковий датчик.
Візуально ти не побачиш різницю в 50 літрів.
Не має можливості вирахувати витрату пального на рейс чи на відрізок маршруту, так як 50 літрів а то і більше не помітиш,  а штатні бортові завжди брешуть.

Концепцію я уже склав)))
1. Ставимо ємнісний датчик в бак. Він на виході має сигнал 0-5 вольт в залежності від занурення в рідину.
2. На ардуіно знімаємо показники вольтажу, переводячи в літри з виводом на жк дисплей.
3. Знімаємо показники 20 раз на секунду, вираховуємо середнє значення, щоб прибрати похибку коливання палива в баку.
4. Калібровку робимо за допомогою телефона на андроїді. Залили 50 літрів, передали показник на телефон і так ще 5-6 разів. Потім програмно вираховуємо кількість літрів на кожні 0,01 вольта (ще не розібрався чи реально знімати показники кожні 0,005 вольта)
5. Заливаємо скетч з даними калібровки в ардуіно і уже користуємось результатом.

Було б круто, яко хтось підкаже які плати краще використати.
На датчику є блютуз. Але як зв'язати ардуіно з датчиком по блютуз ще не маю уявлення.

" Візуально ти не побачиш різницю в 50 літрів " - это я так понял на штатном стрелочном индикаторе...   Но я спрашивал ИМЕННО про ДАТЧИКИ, а не всю систему в целом.
Почему вы считаете, что ваш емкостной датчик будет выдавать более точные результаты ????
Может есть смысл оставить поплавковый и к нему подключить цифровой индикатор ???

Неактивний

#6 2023-11-07 21:37:48

renoshnik
Учасник
Зареєстрований: 2017-04-03
Повідомлень: 1,025

Re: Потрібна допомога в створенні пристрою для вимірювання пального

Leones пише:

4. Калібровку робимо за допомогою телефона на андроїді. Залили 50 літрів, передали показник на телефон і так ще 5-6 разів. Потім програмно вираховуємо кількість літрів на кожні 0,01 вольта (ще не розібрався чи реально знімати показники кожні 0,005 вольта)

Это не калибровка а пустая трата времени....  Хотя разве только внутри бак имеет примитивную правильную геометрию.

Использовать телефон для калибровки это обязательное условие  ?

Остання редакція renoshnik (2023-11-07 21:39:06)

Неактивний

#7 2023-11-07 21:41:19

renoshnik
Учасник
Зареєстрований: 2017-04-03
Повідомлень: 1,025

Re: Потрібна допомога в створенні пристрою для вимірювання пального

Leones пише:

Було б круто, яко хтось підкаже які плати краще використати.
На датчику є блютуз. Але як зв'язати ардуіно з датчиком по блютуз ще не маю уявлення.

1 - платы чего ? если ардуино то практически любые ...

2 - нужен еще блютуз модуль для ардуино и нужно знать протокол по которому датчик передает данные ...

Неактивний

#8 2023-11-08 03:48:34

Leones
Учасник
Зареєстрований: 2023-11-05
Повідомлень: 3

Re: Потрібна допомога в створенні пристрою для вимірювання пального

Датчик розглядаю такий https://gpsm.ua/cifrovoy-emkostniy-datchik-topliva-gpsm-pro-sensor/
На рахунок штатного поплавка то він не точний із-за зміни горизонтальності бака, якщо бак перехилився в будь яку сторону, то поплавок втратив точність. Ще поплавок розсташовановий зі зміщенням по ширині бака.
Ємнісний монтується по середині бака як в ширину, так і в довжину. Відповідно як би бак не перехилявся середня лінія палива буде все одно на датчику.
Бак має виключно просту геометрію. В перерізі прямокутник або квадрат( не міняв точнІ розміри) висота 650мм, кути скруглені приблизно по 100мм. В довжину 1600мм. Відповідно не лінійні будуть значення 100 мм знизу і 100 мм зверху. Це хочу компенсувати програмно.
Калібровку хотів робити через телефон з наступних причин:
1. Основна, не розуміюсь як грамотно зробити і розбираюсь сам, бо ніхто за проект за винагороду взятись не захотів))
2. Баків 2 і для постійного виведення хотів використовувати два LCD QC1602A дисплей на кожен з баків. Бо не знаю чи можно вліпити в один.
3. Калібровку з телефона також по причині недосвідченності і не маю розуміння як зробити одразу в пристрої. В планах було залити на ардуіно перший скетч. Зчитувати на телефон показники з датчика залежно від залитої кількості пального. Зробити собі таблицю показників. Потім внести показники в основний скетч і перезалити його на ардуіно як робочий на постійну основу. Уже відкалібрований. Можливо і можно зібрати з використанням іншого, сенсорного екрана, або з додаванням клавіатури, щоб переходити в калібровку як в не основне меню з пристрою. Зчитувати і записувати показники вносити коригування в математику переведення в літраж і потім переводити в постійне відображення літрів. Калібровка проводиться дуже рідко. Або в разі виявлення, що десь виникають відхилення, або раз на рік-два для самоконтроля.
По платам не визначився чи достатньо нано, чи потрібно уно.
Дисплея достатньо   LCD QC1602A? І чи потрібно два чи один.
Для зчитування сигналу з датчика також потрібен модуль. Але тут зовсім ще складно, бо ще не розібрався що з себе представляє інтерфейс RS-485. Як з нього зчитувати дані і як вони обробляються в ардуіно. Попередньо розглядав інший датчик, де є вихід аналоговий в вольтах, якщо не розберусь з інтерфейсом 485, то повернусь до аналогового датчика.
Складності в математиці для себе не бачу. Буде 3 блока розрахунків. Перший нелінійний на 10см висоти, це приблизно 120 літрів, з калібровкою кроку по 10 літрів. Другй лінійний 45см з калібровкою кроку в 50 літрів. Третій нелінійний по аналогу першого.
Зчитуємо дані біля 20 разів на секунду,(в процесі розробки побачу дискретність показників датчика, від цього залежатиме точність літражу) вираховуємо середнє значення переводимо в літри, виводимо на екран. Наступну секунду так само знімаємо показники, обробляємо і виходимо. Час оновлення інформації буде щосекунди.

Можливо ще знайдеться людина, що захоче реалізувати даний проект за винагороду))

Неактивний

#9 2023-11-08 09:43:13

Васятко
Гість

Re: Потрібна допомога в створенні пристрою для вимірювання пального

Leones пише:

Зчитуємо дані біля 20 разів на секунду,

Цікаво, а ви читали характеристики обраного датчика? У нього в описі вказано - період вимірювання 1 секунда. Що ви хочете побачити від нього за 20 разів у секунду?

Leones пише:

Можливо ще знайдеться людина, що захоче реалізувати даний проект

Щоб хтось взявся за цей проект потрібно або вже бути знайомим з цим датчиком або мати його хоча б на руках.

Leones пише:

Для зчитування сигналу з датчика також потрібен модуль.

Візьміть щось типу такого
https://arduino.ua/ru/prod1343-interfeisnii-modyl-max485-uart-rs485

#10 2023-11-08 11:05:47

Honey
Учасник
З Київ
Зареєстрований: 2020-09-26
Повідомлень: 429

Re: Потрібна допомога в створенні пристрою для вимірювання пального

Leones пише:

Датчик розглядаю такий https://gpsm.ua/cifrovoy-emkostniy-datchik-topliva-gpsm-pro-sensor/

Напишіть на ємейл, зроблю те, що Ви хочете. Від Вас датчик і документація на його протокол.

Неактивний

#11 2023-11-08 19:14:58

Batu
Учасник
З Харьков
Зареєстрований: 2017-11-08
Повідомлень: 301

Re: Потрібна допомога в створенні пристрою для вимірювання пального

Подумайте над тензорным датчиком. Все остальное через жопу. Математика там везде не линейная. Даже на поплавковых будет проблема с тарированием, уровнем и прочими практическими не приятностями. Если проблема с решением в лоб, можно установить бак на рельсы и измерять массу по формуле ньютона. Бак будет качаться по ходу движения рельсам так подобрать пружину. Она все таки линейная. Топливо будет качаться, так выбирать максимумы и минимумы. Есть тема над подумать)) Может и получиться.

Неактивний

#12 2023-11-08 19:24:41

г0cть
Гість

Re: Потрібна допомога в створенні пристрою для вимірювання пального

Leones пише:

Не влаштовує тому що це фура.
Великий об'єм баків. На переважній більшості не адекватно працює поплавковий датчик.
Візуально ти не побачиш різницю в 50 літрів.
Не має можливості вирахувати витрату пального на рейс чи на відрізок маршруту, так як 50 літрів а то і більше не помітиш,  а штатні бортові завжди брешуть.

Зачем водителю прям такая точность? Или это нужно вам как владельцу? Возьмите готовый gps-трекер и контролируйте.

#13 2023-11-08 21:25:38

Batu
Учасник
З Харьков
Зареєстрований: 2017-11-08
Повідомлень: 301

Re: Потрібна допомога в створенні пристрою для вимірювання пального

Контролировать расход? Тоже вариант. Типа счетчика воды. Это заказчик должен задачу ставить. Измерять остаток в баке... От чего страховаться..  От слива топлива?

Неактивний

Швидке повідомлення

Введіть повідомлення і натисніть Надіслати

Підвал форуму