#1 2020-04-19 18:19:07

medved
Учасник
Зареєстрований: 2020-04-19
Повідомлень: 4

скорость воспроизведения на матрице ws2812

есть небольшой скетч, так же есть 2 платы wemos d1 r1 mini и arduino nano, а так же среда разработки Proteus и лучевая матрица с 16 лучами по 8 светодиодов в луче

собрал проект в Proteus  на arduino nano, запустил, все работает как надо. собрал макет в реальности, решил поставить wemos (arduino выступала в качестве программатора для других целей). скомпилировал, загрузил скетч и.... отображение разных световых эффектов выводилось с очень замедленной скоростью, даже можно сказать с рывками. решил попробовать arduino, загрузил включил и....... отображение было плавным, ровным, но в ускоренном режиме,  некоторые световые эффекты отображались по 2-3 сек и сменялись на другие. в чем подвох???????????

#include "FastLED.h"           // FastLED library.

#if FASTLED_VERSION < 3001000
#error "Requires FastLED 3.1 or later; check github for latest code."
#endif
 
// Fixed definitions cannot change on the fly.
#define LED_DT 5              // Data pin to connect to the strip.
#define LED_CK 11
#define COLOR_ORDER BGR        // It's GRB for WS2812B and BGR for APA102
#define LED_TYPE WS2812        // What kind of strip are you using (WS2801, WS2812B or APA102)?
#define NUM_LEDS 8*16            // Number of LED's.

// Initialize changeable global variables.
uint8_t max_bright = 250;      // Overall brightness definition. It can be changed on the fly.

struct CRGB leds[NUM_LEDS];    // Initialize our LED array.

// Initialize global variables for sequences
uint8_t retard = 5;              // A delay value for the sequence(s)
uint8_t valeur_teinte_pixels = 0; // Starting hue value.
int8_t rotation = 1;              // Hue rotation speed. Includes direction.
uint8_t Changement_teinte_pixels = 1; // Hue change between pixels.
bool variable_direction = 0;    // I use a direction variable instead of signed math so I can use it in multiple routines.


void setup() {

  //Serial.begin(115200);         // Initialize serial port for debugging.
  //delay(1000);                 // Soft startup to ease the flow of electrons.

  LEDS.addLeds<LED_TYPE, LED_DT, COLOR_ORDER>(leds, NUM_LEDS);      // Use this for WS2812B
  //LEDS.addLeds<LED_TYPE, LED_DT, COLOR_ORDER>(leds, NUM_LEDS);  // Use this for WS2801 or APA102

  FastLED.setBrightness(max_bright);
  //set_max_power_in_volts_and_milliamps(5, 1000);                // FastLED 2.1 Power management set at 5V, 500mA
  
} // setup()



void loop () {
  
  ChangeMe();
  
  EVERY_N_MILLISECONDS(retard) {                           // FastLED based non-blocking delay to update/display the sequence.
    rainbow_march();
  }

  FastLED.show();

} // loop()



void rainbow_march() {         // The fill_rainbow call doesn't support brightness levels. You would need to change the max_bright value.
  
  if (variable_direction == 0) valeur_teinte_pixels += rotation; 
  else valeur_teinte_pixels-= rotation;  // I could use signed math, but 'variable_direction' works with other routines.
  fill_rainbow(leds, NUM_LEDS, valeur_teinte_pixels, Changement_teinte_pixels);            // I don't change Changement_teinte_pixels on the fly as it's too fast near the end of the strip.
  
} // rainbow_march()



void ChangeMe() {              // A time (rather than loop) based demo sequencer. This gives us full control over the length of each sequence.
  
  uint8_t secondHand = (millis() / 1000) % 60;                // Change '60' to a different value to change length of the loop.
  static uint8_t lastSecond = 99;                             // Static variable, means it's only defined once. This is our 'debounce' variable.

  if (lastSecond != secondHand) {                             // Debounce to make sure we're not repeating an assignment.
    lastSecond = secondHand;
    switch(secondHand) {
      case  0: rotation=1; Changement_teinte_pixels=5; break;
      case  1: rotation=3; Changement_teinte_pixels=15; break;
      case  2: rotation=6; Changement_teinte_pixels=25; break;
      case  3: rotation=9; Changement_teinte_pixels=35; break;
      //
      case  4: rotation=3; Changement_teinte_pixels=5; break;
      case  5: rotation=4; Changement_teinte_pixels=10; break;
      case  6: rotation=5; Changement_teinte_pixels=15; break;
      case  7: rotation=6; Changement_teinte_pixels=20; break;
      //
      case 10: rotation=5; break;
      case 11: rotation=10; break;
      case 12: rotation=15; break;
      case 13: rotation=20; break;
      //
      case 15: rotation=5; variable_direction=-1; Changement_teinte_pixels=10; break;
      case 16: rotation=6; variable_direction=-2; Changement_teinte_pixels=15; break;
      case 17: rotation=7; variable_direction=-3; Changement_teinte_pixels=20; break;
      case 18: rotation=8; variable_direction=-4; Changement_teinte_pixels=25; break;
      case 19: rotation=9; variable_direction=-5; Changement_teinte_pixels=30; break;
      //
      case 20: Changement_teinte_pixels=30; break;
      case 21: Changement_teinte_pixels=50; break;
      case 22: Changement_teinte_pixels=70; break;
      //
      case 25: Changement_teinte_pixels=2; rotation=5; break;
      case 26: Changement_teinte_pixels=5; rotation=15; break;
      case 27: Changement_teinte_pixels=7; rotation=25; break;
      case 30: break;
    }
  }
  
} // ChangeMe()

Неактивний

Швидке повідомлення

Введіть повідомлення і натисніть Надіслати

Підвал форуму