Ви не увійшли.
Найдивніше пояснення роботи компаратора яке я бачив
У вас дуже цікава схема, як я зрозумів поріг включення лампи на панелі регулюється підстроювальним резистором?
Це умовно, щоб показати принцип. Якщо потрібна можливість регулювати поріг, то можна і підстроювальний. Якщо порогові значення струму відомі заздалегідь, то краще дільник на звичайних резисторах, так надійніше.
4 лампи 21/5вт, на задні габарити/стопи
Задні габарити та стопи хіба не окремо? Питав, щоб оцінити, яка потрібна точнісь для розрізнення "працюють всі" від "одна згоріла". А це залежить від кількості ламп, що підʼєднані до однієї лінії, в якій вимірюється струм.
Ідея із захистом така: Ардуїно через транзистор розмикає "нормально замкнуте реле", через яке йде +12 на пряму до ламп, якщо ардуїно виходить з ладу, то транзистор закривається і контакт на реле замикає 12в на пряму з ліхтарями.
Так ардуїно може "вийти з ладу" і залишити пін в будь-якому стані, в тому числі тримаючи транзистор відкритим.
Взагалі, ні ардуіно, ні будь-яка інша схема не повинна керувати лампами, тільки аналізувати струм.
Рідний блок тому доказ, що щось перегоріло і ні стопів ні габаритів, добре що поворотники поза цією схемою, і немає жодного "аварійного режиму", тільки паяльник із собою возити.
Щось там у вас дуже дивне відбулося. Якщо в тойотівському блоці такий же принцип як в тому вазівському, то він не керує самими лампами. Струм ламп тільки проходить через шунти (оті дротяні "перемички" на фото мабуть вони і є). Тобто щоб перестало працювати все, потрібно щоб одночасно згоріли всі шунти або доріжки до них. Ну, ще чисто теоретично, один із входів могло би коротнути на масу і згорів би запобіжник.
Хоча, не виключаю, що там якийсь зовсім інший принцип, і ті мікросхеми дійсно керують лампами.
На жаль з компараторами ще не мав справи та не знаю як вони працюють
Якщо дуже умовно і приблизно, то так:
while (true) {
if (analogRead(pinInPos) < analogRead(pinInNeg)) {
digitalWrite(pinOut, LOW);
} else {
#ifdef OPEN_DRAIN_OUTPUT
pinMode(pinOut, INPUT);
#else
digitalWrite(pinOut, HIGH);
#endif
}
}
Ну якщо допустимо просто подати напишу на лампи - тут ніяке ардуїно не потрібне, досить перемички.
Якщо хочеться додати перевірку цілості ламп - ціна того модуля від ВАЗ 450 грн.
Якщо ж хочеться рольових ігр в датчики і компаратори - в тому теж нема нічого незвичайного
Згадалося бояніще про тойоту, у якої нарешті забарахлив карбюратор
)
Тойота не ламається
На жаль з компараторами ще не мав справи та не знаю як вони працюють
Не зовсім зрозуміло, що там у автора за ідея з "захистом" та реле, що та від чого захищати.
Ідея із захистом така: Ардуїно через транзистор розмикає "нормально замкнуте реле", через яке йде +12 на пряму до ламп, якщо ардуїно виходить з ладу, то транзистор закривається і контакт на реле замикає 12в на пряму з ліхтарями. Рідний блок тому доказ, що щось перегоріло і ні стопів ні габаритів, добре що поворотники поза цією схемою, і немає жодного "аварійного режиму", тільки паяльник із собою возити.
Там взагалі, мабуть, на кожну лампу свій "датчик", інакше навіщо виносити окремий блок в багажник?
2 лампи 10Вт на підсвічування номера
2 лампи 10Вт на передні габарити
4 лампи 21/5вт, на задні габарити/стопи
У вас дуже цікава схема, як я зрозумів поріг включення лампи на панелі регулюється підстроювальним резистором? Ніколи не мав справу зі схемами управління без ардуїно... цікаво
Якщо паяти саморобний аналог - навряд чи буде дешевше. Ну, автомобільна електроніка повинна працювати в автомобілі а не на столі.
У корчах типу ВАЗ є такий самий блок, 4452.3747
Ось. ASXP194P (УР1101ХП34).
Датчики струму на шунтах, компаратори, логіка для холодного тесту та таймер затримки.
Зверніть увагу на наявність захисту від високовольтних викидів по живленню.
У корчах типу ВАЗ є такий самий блок, 4452.3747
Ардуїна це рішення для прототипування. Якщо є готове ТЗ, то можна і з першого разу зробити гарно красиво на транзисторах і компараторах. А то може і готове рішення є, багато де уміють контролювати цілісність ламп. Але ТЗ ніт
Згадалося бояніще про тойоту, у якої нарешті забарахлив карбюратор )
Так то воно так
а потім виясниться, що там 2 групи ламп, кожна заживлена через свій запобіжник, і треба ще датчик і якусь логіку допаяти
Так отож, спочатку треба схему бачити, що звідки куди йде, а потім уже щось вигадувати.
В одноразових саморобках економити 100 грн немає особливого смислу.
Та не в економії справа. Якщо просто вимірювати напругу з датчика відносно напруги живлення ардуіни чи його внутрішнього опорника, воно не працюватиме як задумано. Щоб працювало, потрібно вимірювати відносно напруги бортового живлення. Але тоді виходить, що ардуіна лише виконує роль компаратора і потребує такої ж самої обвʼязки. Тоді чому не взяти просто компаратор?
Ну якщо хочеться, щоб при перегорянні лампочки індикатор блимав, програвалась мелодія та відсилалось повідомлення у вайбер, то можна і ардуіно. Але щоб воно виконувало свою основну функцію не гірше за звичайний компаратор, вихід датчика потрібно міряти відносно бортового живлення, про що я і писав.
Не зовсім зрозуміло, що там у автора за ідея з "захистом" та реле, що та від чого захищати.
Так то воно так а потім виясниться, що там 2 групи ламп, кожна заживлена через свій запобіжник, і треба ще датчик і якусь логіку допаяти
В одноразових саморобках економити 100 грн немає особливого смислу.
Не проблема насправді.
Та хто ж каже, що проблема. Проблема зʼявиться, якщо перемудрити.
В древній тойоті це ж працювало.
Але ж без ардуіни Не думаю, що там якась цифра була. Там взагалі, мабуть, на кожну лампу свій "датчик", інакше навіщо виносити окремий блок в багажник?
Навряд чи там потрібне щось складніше за таку схему (малював умовно):
Тут U1, R1, C3 - сам датчик ACS712 (EDIT: забув, що ACS712 на датчику Холла, шунт не потрібен).
Q1 буде потрібен і в схемі з ардуіною, якщо індикаторна лампа 12-вольтова. Якщо світлодіод, то тут не потрібен.
Тобто замість ардуіни - компаратор, 7805, три резистори і пара кондьорів. Сумарно менше 20 грн.
А якщо замість ACS712 взяти ZTCT1009 або щось подібне, то і 7805 не буде потрібна.
Датчик струму знаходить 1 горілу лампу з 2 навіть в Жигулях Бачили , як іноді поворотник блимає занадто часто? Це одна з ламп перегоріла.
Не проблема насправді. В древній тойоті це ж працювало.
Взагалі в автомобільній електроніці дофіга неочевидного. Замінити той модуль з купою мікросхем ардуїною і датчиком можна спробувати. Але це треба возити з собою паяльник і осцилограф.
Датчик струму, мабуть, краще підходить для визначення чи жива лампа.
Я ж так розумію, там дві або чотири лампи в паралель. Щоб розрізнити "всі живі" від "одна згоріла", потрібно умовно вимірювати опір з точністю 1/N. А опір - це відношення напруги до струму. Якщо напруга фіксована, достатньо виміряти тільки струм. Але ж напруга не фіксована. Тому при вимірюванні абсолютного значення струму необхідна така точність, щоб дозволяла відрізняти "всі живі" при мінімальному значенні напруги від "одна згоріла" при максимальному. Або вимірювати відносний струм. Датчик і так видає напругу, пропорційну струму. ЇЇ достатньо порівнювати з напругою, пропорціїною напрузі бортової мережі. Тоді абсолютне значення напруги бортової мережі не має значення.